6 figyelmeztető jel, hogy rosszul csinálod az emeléseket!


Ha tapasztalsz bármit a következő felsorolás közül, itt az idő, hogy változtass az edzési technikádon, nehogy komolyabb sérülések érjenek.

 

Sajnos ahhoz, hogy nagyobb izmaid és jobb állóképességed legyen, nem elég elég, ha kiválasztasz egy marék gyakorlatot és azokat ismételgeted orrba szájba, kifulladásig, mindenféle stratégia vagy elgondolás nélkül. Ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy szép izmokat építs és hatékonyan égesd a zsírt, nem elég gyorsan végigszaladni a gyakorlatokon. Oda kell figyelned a részletekre, a helyes kivitelezésre, tartásra, légvételre és a regenerációra is. Ha ezeket elhanyagolod és csak összecsapva gyorsan le akarod tudni az edzést, csalódott leszel, mert nem látod majd magadon a fejlődést és elképzelhető, hogy le is sérülsz.

Annak érdekében, hogy ezt elkerüld és szépen, látványosan fejlődj, fogadd meg a CrossFit edző, Patrick Solano tanácsait. Ha ezt a 6 jelet észreveszed az edzéseid során, változtass!

 

 

6. Ízületi fájdalmat tapasztalsz

Ha fájdalmat érzel, egyértelmű, hogy rosszul végzed az emelést. Ez egyértelmű. De többféle fájdalmat különböztetünk meg. Az izomláz is fájdalom, de nem vonható egy kalap alá az ízületi fájdalommal. Az utóbbi meggátolja a testet, hogy helyes végezze egy az adott gyakorlatot, így sérüléshez vezethet. Lehet, hogy nem egyből fogod megtapasztalni ennek a negatív hatását, de előbb utóbb mindenképpen jelzi a szervezeted, hogy baj van. Jobb ezt megelőzni és hozzáértő segítségét kérni mindenekelőtt.

 

5. Megálltál a fejlődésben

Mikor megállsz a fejlődésben és nem tudod elérni azt a célt amit kitűztél magad elé, érdemes alaposan átnézned, hogyan edzel, mennyit pihensz és változtatnod kell, hogy kizökkenj ebből az állapotból. Ilyenkor érdemes sokkolni a tested új gyakorlatokkal, más intenzitással. Például, ha mindig ugyanazt a mellgyakorlatokat csinálod, ugyanazokon a gépeken, ugyanabban a sorrendben, változtass! Építs be új gyakorlatot, egy időre cserélj le 1-2 gépet saját testsúlyos gyakorlatra, hogy stimuláld az izmaidat és tovább fejlődjenek.

Solano azt javasolja, hogy 4-6 hetente érdemes mindenkinek nagyobb változtatásokat eszközölni az edzéstervén, hisz így lehet csak elérni igazi, látványos, hosszú távú változást, fejlődést. 

 

4. Túl monoton az edzésed

Van, hogy beállnak az edzéseid teljesen monotonná. Ugyanazokat a gyakorlatokat csinálod minden hétfőn, ugyanabban a sorrendben és ismétlésszámmal. Ez nem jó. Variáld az intenzitást, a szetteket és az ismétlésszámot. Ez nem azt jelenti, hogy mindent változtass meg, ahogy az előző pontban már említettük, és nem is kell minden héten más ismétlésszámmal vagy más intenzitással csinálnod az adott gyakorlatokat. Például néhány alkalommal a súlyzók és rudak helyett használj kettlebellt ugyanahhoz a gyakorlathoz vagy a fekvenyomó gép helyett próbálj ki egy saját testsúlyos nehezített fekvőtámasz variációt.

 

3. Nem savasodsz eléggé

Ha edzés közben nem érzed, hogy intenzíven dolgoznak az izmaid, nem zsibbad el, nem érzed, hogy rendesen meg volt terhelve, akkor nem adtál bele mindent. Ha már edzel, tedd oda magad minden alkalommal 100%-osan. Az izmaid a következő 24-48 órában fognak regenerálódni és fejlődni, de ha nem stimulálod eléggé, ne várj változást. Természetesen van már az a szint, mikor egy kemény edzés után nem lesz izomlázad, ez teljesen rendben van egy magasabb szinten.

2. Túledzed magad

Az elsavasodás során mikro repedések keletkeznek az izomrostokon, ez az izomláz. Ettől fogsz majd fejlődni, ezért kell megfelelő mennyiségű pihenést beiktatnod az edzések között. 
Aki azonban túlzásba viszi az edzéseket és mindig terheli az elsavasodott izmait, az egy idő után ki fog égni és állandóan fájdalmai lesznek. Tarts be a megfelelő pihenési időt! Ha túlzásba viszed az edzést, nem fogsz előbb és gyorsabban fejlődni, inkább csak jobban gátolod magad a fitness céljaid elérésében… Pihenj!

 

1. Nincs étrended, összevissza eszel

Ha azt veszed észre, hogy egyre erősebb és izmosabb vagy, de ezzel együtt észreveszed, hogy a gyomrod is megnövekedett, annak az állhat a hátterében, hogy nem változtattál az étkezési szokásaidon a fizikai aktivitásodhoz mérten, vagyis nincs kialakítva rendesen az étrended. Ha megnő a fizikai aktivitásod, akkor a kalória felhasználásod is, így még éhesebb leszel. Ha nincs átgondolt, beszabályozott étrended, akkor csak zabálásról fognak szólni a napjaid és nem a már felhalmozódott zsírt fogja elégetni a szervezeted. Ergó nem fejlődsz úgy, olyan ütemben és abba az irányba, ahogy szeretnél. 

 

Forrás

Ha tetszett, nyomj egy like-ot, vagy oszd meg:

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.